Eficienta, competenta, productivitate

DISTRIBUIȚI

Problema arzatoare a multor antreprenori din industria ospitalitatii este ce se v-a intampla de la tomana. Intradevar este o problema insa raspunsul il vor gasi in locatiile lor.

Personalul competent, eficient si productiv asigura venituri constante in vremuri de criza. Toti cei care si-au batut joc de personal, au dat afara fara somaj in pandemie, au avut conditii nedemne de munca si au vandut clientilor produse neadecvate ar trebui sa isi faca probleme in urmatoarea perioada.

Competenta in munca

Atunci cand cei cu care lucrezi sunt competenti si eficienti asta inseamna ca in locatia respectiva calitatea serviciilor este la un nivel mult mai inalt fata de competitori. Clientul chiar daca este needucat cauta un anumit nivel de calitate si face comparatii intotdeauna. Cand ajungi sa vinzi in disperare orice si prin orice mijloace gen GLOVO, la pachet din pozitia de restaurant, atunci inseamna ca undeva este o deficienta. Restaurantele care se respecta au clientii in interiorul lor sau pe terasele lor.

Productivitatea muncii

Este o caracteristica foarte importanta care pe langa eficienta si competenta aduce rezultate. Degeaba ai anumite produse care sunt de o calitate si o anumita noblete daca nu ai incasari. Productivitatea muncii presupune modul in care reusesti sa ai rulaj, in cazul restaurantelor cu cat mancarea iese mai repede din bucatarie cu atat productivitatea muncii este mai mare si incasarile sunt mai mari. Locurile se elibereaza mai repede. Unitatile de fast food pe acest lucru mizeaza dar la o alta scara a timpului de service. Daca s-ar astepta 20 minute la un fast food pentru un hamburger ar da faliment. In cazul restaurantului notiunea timpului se schimba, 20 de minute este un timp ultra perfect. 45 minute este un timp de aglomeratie iar cand se depaseste 1h inseamna ca sunt probleme. Asta cand discutam de produse banale si care sunt rutina. Restaurantul nu este fast food si nu trebuie comparat cu un fast food. Deasemenea produsele destinate clientilor unui restaurant nu trebuie sa se compare cu cele din fast food.

Pentru ca acest lucru sa se intample este nevoie de o organizare etapizata si totodata personalul care este coordonat trebuie sa inteleaga ca orice regula implementata usureaza munca. Meniurile stufoase si cu multe proceduri trebuie sa dispara iar mancarea trebuie sa fie la fel in fiecare zi.

Restaurantul este locul unde clientul trebuie sa se simta cat mai confortabil si sa fie determinat sa consume. Daca un client vrea sa consume o ciorba de burta ca se grabeste acest lucru nu este productiv, el considera acel loc un fast food mai confortabil, adica nu trebuie sa stea in picioare si la rand ca sa poata cumpara ceva, orice ca sa isi potolesca foamea si sa cheltuie putin.

Starea de spirit

Productivitatea muncii creste daca determinarea si ambitia cu care vii la serviciu este la un nivel crescut. In momentul in care locul de munca este consdiderat un loc unde trebuie sa vii ca sa ai de unde pleca atunci tonusul si moralul este scazut. Moralul scazut aduce ineficienta!

Eu stiu ca este greu si ca uneori se fac nedreptati dar sunt si alte optiuni, daca nu iti convine pleci unde este mai bine. Nu poti veni la serviciu si sa faci treaba in bataie de joc.

In final, restaurantele care se vor apleca catre nevoile clientului si care surprind clinetul prin calitatea serviciilor nu vor avea probleme. Criza de personal se va acutiza din ce in ce mai tare si odata cu criza de personal va fi si o criza de competenta. Statul roman din pacate nu incurajeaza munca iar acest lucru va duce la o prabusire a fortei de munca.
 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.