Mon Paris Restaurant & Lounge

DISTRIBUIȚI

Buna ziua dragii nostri cititori, si va multumim pentru accesarile site-ului nostru, asta ne arata ca nu suntem singuri in demersul nostru si ca plecam împreună la un drum lung si anevoios.
Noi vom continua să scriem, sa ne implica cat putem si sa aducem de partea noastră oameni de o calitate cat mai bună care se pot alătura echipei noastre.
Pentru azi , va propunem un interviu cu un antreprenor român, poate la fel de afectat ca si ceilalti din cauza pandemiei Covid-19 si a masurilor impuse de situatia de urgenta dar, care a ales să isi țină toti oamenii in continuare si sa răzbată alături de ei în aceste momente destul de grele pentru industria HORECA.
Alexandra Dragne, este proprietarul unui bistro-restaurant din centrul capitalei, Mon Paris Restaurant & Lounge , care la fel ca si cei care au ales să continue s-au axat pe livrari la domiciliu fiind de fel un restaurant cu servire a la carte si evenimente.

Dacă îmi permiți Alexandra, as îndrăzni să te întreb, care a fost prima ta reactie, primele trairi si planul imediat aplicat in momentul in care ai aflat vestea inchiderii restaurantelor ?

AD -Revolta, indignare, teama de necunoscut strict vis a vis de un dusman invizibil care atenta la sanatatea noastra a tuturor si care reusise in doar cateva zile sa faca ceea ce nu ma asteptam sa se intample niciodata : sa stinga luminile in tot restaurantul si sa ridice scaunele pe mese ..cu usile inchise.Initial trairea de baza a fost tristetea si neputinta vis a vis de o regula care mi se impunea printr-o ordonanta de urgenta intr-o seara de martie dintr-un an ce se anunta si deja era foarte bun.

Este posibil ca imaginea să conţină: text

Prima reactie a fost convocarea unei sedinte generale prin care practic trebuia cumva sa stabilesc alaturi de echipa mea planul pe care il vom urma impreuna , noi fiind de fel un restaurant care se bazeaza pe vanzarea a la carte in cele 3 saloane de care dispune locatia .Inca din prima secunda in minte veneau ganduri precum : „”cum sa inchidem usile , nu am facut asta niciodata !?””Oamenii mei au rate, copii, chirii ..cum tehnic?somaj?ce este el ..cum se manifesta si ce impact negativ va avea asupra vietilor lor, asupra celor alaturi de care construim zi de zi de atatia ani ..nu le putem face asta si nu voi face asta , refuz sa predau armele fara o lupta cu acest virus, refuz sa sting bucataria …sa opresc motorul…pentru ca atata timp cat motorul functioneaza …restul merg de la sine iar eu am ales sa merg pana la capat „”
Odata ajunsa in locatie am citit pe fata colegilor mei ..teama si nesiguranta …pentru prima data in toti anii in care mergem impreuna umar la umar era o liniste ”mormant” care astepta practic inevitabilul .Am spus ca noi mergem mai departe si am lasat sa decida fiecare pentru el :cine dorea putea ramane acasa in acest tehnic , nu am vrut sa se simta nimeni constrans ,teama era si vis a vis de o boala totusi …raspunsul lor a fost in unanimitate :MERGEM IMPREUNA PANA LA CAPAT , virusul nu stie cine suntem noi , noi putem face orice …si fruntile s-au descretit …

Este posibil ca imaginea să conţină: mâncare şi interior

Din acel moment am stiut ca totul va fi bine la Mon Paris si ca vom iesii toti din aceasta incercare , nu stiam cum vom iesii exact : in genunchi, taras….poate putin sifonati insa vom trece toti prin asta, sprijinul si increderea acordata de sotul meu ,echipa mea si clienti fiind elemente esentiale de-a lungul intregii perioade, pentru noi „”a inchide”” sau „”somaj””nu au fost luate in calcul niciodata ca si optiuni .

Am stabilit un plan concret , nici o scoala nu te pregateste pentru asa ceva insa orice antreprenor trebuie sa aiba un plan B , de rezerva , pe primul loc fiind masurile drastice implementate de siguranta atat a echipei cat si a alimentelor, de la dezinfectie profesionala la cateva zile pana la cele mai de calitate masti si manusi , „”ruperea” oricarui contact extern cu bucatarii care sunt practic izolati de restul echipei , termoscanere profesionale pentru temperatura la intrare in tura, cele mai bune dezinfectante si o persoana delegata sa dezinfecteze staff-ul permanent , practic asta a fost job-ul ospatarilor mei deoarece da, au ramas toti dupa cum spuneam si trebuia ca fiecare sa faca ceva ,interzicerea contactului cu livratorii si totusi protejarea acestora dusa la extrem , acceptarea platilor efectuate doar online etc sunt doar cateva din elementele cuprinse in acest plan al nostru ,insa cel mai important era ca TOTI SA RAMANEM SANATOSI .

Este posibil ca imaginea să conţină: deserturi, fructe, mâncare şi interior

Cum își începe dimineata un antreprenor in vremurile acestea, cat dureaza ziua ta de lucru si care sunt gandurile de seara ?

AD- Avem copii deci evident incepem cu scoala online’😊 pentru ca da ..si antreprenorii au copii si viata 😊 .La ora 9:30 deja trebuie sa verificam platformele prin care lucram si mai dau erori deoarece in aceasta perioada comenzile online reprezinta activitatea de baza a locatiei .Noi nu am acceptat take away in ciuda faptului ca zona ne permitea , riscul era prea mare pentru echipa mea si am ales tinerea usilor sub cheie, am refuzat livrarea platformelor si am lucrat cu propria flota de livrari tocmai pentru a nu avea contact deloc cu exteriorul .


Ziua mea de lucru nu s-a modificat deloc in materie de timp…..se termina atunci cand ultimul angajat pleaca acasa iar gandul de baza este : Inca o zi trecuta cu bine si dupa care toata lumea este sanatoasa si in siguranta ,ganduri care se incheie evident cu : „”Multumim lui Dumnezeu”.
Ziua este la fel de agitata ca si inainte de pandemie la noi si ne asiguram ca motorul functioneaza in parametrii maximi si ca facem cum putem noi mai bine ceea ce ne place sa facem , venim zilnic in locatie si lucram impreuna asa cum am facut mereu .La noi in cap ..nu este criza , nu a fost niciodata, si asta iti va spune orice angajat al locatiei caruia i-a ramas intact venitul ba chiar si prima de Paste .

Este posibil ca imaginea să conţină: 4 persoane, oameni stând jos

Ce impact a avut asupra voastra acesta pandemie ca si om dar si angajator , asupra clientilor Mon Paris dar si a vanzarilor ?

AD -Ca si om … am invatat sa ma bucur mai mult de tot ceea ce inainte mi se parea ceva normal , de o plimbare, de o masa in familie , de revederea cu cei dragi , de natura..de libertate , am reusit in sfarsit sa „”imi fac timp” pentru tot ceea ce este cu adevarat important in viata si mi-am intarit credinta vis a vis de expresia : bine faci bine gasesti 😊 deoarece in ciuda faptului ca multi ne sfatuiau sa inchidem ca toata lumea si sa „”tinem deoparte”” pentru a ne redeschide in forta , noi am ales sa riscam , si nu nu pentru noi , situatia face sa nu fim fortati de imprejurari , nu avem credite, rate, datorii la stat etc , puteam sa stam acasa ..insa echipa noastra nu putea face asta , am riscat, si spun asta pentru oricine care se crede zeu, deoarece: oricat de pregatit esti ..banii nu ii poti face singur in acest domeniu , fara echipa sa un restaurant oricat de renumit este egal cu zero , mereu nu doar in pandemie .

Nu este disponibilă nicio descriere pentru fotografie.


Clientii Mon Paris sunt cei care ne-au sustinut permanent si carora le suntem extrem de recunoscatori deoarece totul a fost posibil datorita celor care au crezut in noi ..care ne sunau si comandau spunand :mancam tot de la voi si va recomandam deoarece trebuie sa ramaneti deschisi …teiul infloreste curand in terasa voastra si trebuie sa ne revedem cu bine”” .Numarul clientilor de delivery a crescut foarte mult in aceasta perioada , practic clientilor vechi de delivery li s-au adaugat clientii care veneau in locatie zi de zi ,plus recomandarile acestora , toate acestea ducand evident si la o crestere a vanzarilor pe zona de livrari .Un mare ajutor, dupa multi ani de colaborare, a venit si din partea principalei platforme de livrari din Romania :Food Panda care a alocat un buget mare de marketing si promovare , discounturi pentru clienti etc pe toate canalele pentru sustinerea partenerilor care au ramas deschisi.Nu am cautat profit in aceasta perioada , noi doream sa fim prezenti si sa ne facem treaba bine cu o pierdere minima , din fericire totul a fost peste asteptarile noastre.

Este posibil ca imaginea să conţină: masă şi mâncare

3.Cum au resimtit angajatii tai aceasta „criza” impusa de masurile aplicate situatiei de urgenta ?

Colegii mei 😊 spun zilnic ...la noi nu a fost criza , la noi nu este criza 😊 

Si-au dat toata silinta pentru bunul mers al lucrurilor, au mers mana in mana ospatari , bucatari , soferi , casieri , call center , toata lumea a facut ceea ce stie mai bine asa cum a putut mai bine astfel incat sa nu se piarda nici un client si sa castigam cat mai multi clienti noi .
Sunt mandra sa spun: echipa mea nu a resimtit aceasta criza deoarece veniturile nu au fost atinse sub nici o forma viata noastra a tuturor in spatele usilor inchise si a luminilor stinse ..este la fel ca inainte , ba chiar cred ca totul ne-a intarit si mai mult ca si echipa .

Ce planuri aveati înainte si cum va afectat situatia actuală?

AD – Planurile raman neschimbate insa totusi nu le dezvaluim .In mare ,ceea ce pot spune este ca acestea merg mai departe .Da , ele au trebuit reorganizate si unele decalate insa sunt sigura ca nu vom intampina situatii pe viitor , si daca o vom face vom trece din nou cu bine peste acestea tot impreuna .Evenimentele programate la noi au fost decalate nu anulate ceea ce ne bucura foarte mult , clientii au crezut in noi si in faptul ca vom rezista acestei incercari ,partenerii au crezut in noi la fel si colaboratorii un element care ne caracterizeaza in piata fiind seriozitatea extrema .

Nu este disponibilă nicio descriere pentru fotografie.

Cum abordați in general relatia angajat-angajator si care e politica firmei vis a vis de angajați?

AD-Parteneriat 😊 asa consider eu de la inceputul activitatii si cu riscul de a crea controverse consider ca suntem o echipa .Staff-ul defineste o locatie:mancarea delicioasa, servirea ireprosabila, livrarea corespunzatoare ba chiar si curatenia toate sunt un intreg pentru care clientii aleg sa revina la noi zi de zi de atatia ani.
La noi relatia este bazata pe incredere, respect reciproc , sustinere reciproca ,comunicare si trasparenta .

O locatie este zero fara echipa sa iar vorbele pe care le aud in viata cu „”sunt 1000 la usa” ma amuza teribil ..degeaba sunt 1000 daca nu sunt cei 20-30 care trebuie locatiei .
Nu, nu oricine poate fi inlocuit , deoarece fiecare om are ceva bun in el care il defineste si il face unic .Eu am cautat de-a lungul anilor acel ceva in fiecare om alaturi de care lucrez , acel ceva care il face unic si de neinlocuit , astfel am creeat o echipa , un parteneriat atat intre ei cat si intre ei si noi , oameni pe care sa te poti baza dar in acelasi timp care sa stie ca se pot baza pe tine oricand .

Nu este disponibilă nicio descriere pentru fotografie.


Vezi tu , bucataria este o arta , mancarea face oamenii fericiti iar eu am strans pe langa mine oameni care cred in asta , nu este doar un job sau o afacere ceea ce facem noi in horeca ,o farfurie frumoasa si gustoasa poate schimba ziua unei persoane , o servire amabila si prietenoasa poate aduce unui client trist un zambet pe fata , sunt multe detalii care adunate fac din noi adevarati artisti .
Toate laudele in aceasta perioada trebuiesc indreptate catre colegii mei deoarece sunt adevarati eroi in prima linie…au iesit din case atunci cand tot erau speriati de un virus mortal , au mers la usile clientilor riscand , au gatit la atatea zeci de grade cu masti si costumatie speciala , si au dus in casele oamenilor elemente vitale:mancare si apa , este mare lucru ..mai ales ca au facut asta in cel mai profi mod cu putinta, fara a se plange vreodata si fara a da inapoi .
Politica firmei este seriozitatea si corectitudinea , altruismul , armonia si munca in echipa .

Ce masuri ar trebui luate de guvern pentru a veni în sprijinul vostru , al antreprenorului mai mic care își dorește să își țină angajații/firma in viata si pe linia de salvare ?

AD – Eu traiesc in Romania si asta m-a invatat sa nu astept niciodata ajutor din partea statului pentru ca din pacate acesta nu vine niciodata .Atunci cand s-a declarat starea de urgenta am stiut ca trebuie sa facem noi ceva pentru a ne salva deoarece nu ne puteam lasa la voia intamplarii .

Statul a dat asigurari privind adoptarea unor masuri de sprijinire a Horeca , insa nu a facut nimic concret , sunt doar declaratii , nimic scris ,implementat, nu stiu cu ce m-ar ajuta sa imi fie decalate platile contributiilor la stat daca ma voi trezi in luna iulie cu toate pe cap , personal am ales sa le platesc la timp, oricum nu vad ajutor prin asta.

Nu s-a dat o lege a chiriilor precum in restul statelor europene , nu s-au scazut contributiile …fizic nu s-a intamplat nimic.Inteleg „”ajutorul”” cu banii alocati ,parca 2% din PIB pentru acel tehnic insa pentru cei care au ramas deschisi si au incercat sa isi duca afacerea acela nu este un ajutor real deoarece nu am beneficiat de el .Vorbesc despre o „”recompensa” pentru cei care nu au concediat si si-au continuat activitatea ..insa repet , ei vorbesc mereu , vom astepta si vom vedea,pana atunci ne facem treaba ca si pana acum.

Se vorbește despre o migrare masivă din domeniul Horeca spre alte industrii si plecarea in alte state Europene. E clar ca Romania va cunoaște din nou o criza de personal calificat care se va rasfrange tot împotriva antreprenorului de buna calitate. Cum vezi tu o soluție pentru a păstra in tara pe cei care au rămas fără un loc de munca din cauza crizei de sănătate generată de Covid-19?….

AD-Aceasta problema delicata si reala nu este de azi de ieri pe piata din Romania .Este adevarat ca de aproximativ 2 luni suntem abordati de oameni din domeniu in cautarea unui loc de munca, doresc …salarii mici , unii au venit din alte tari si au nevoie sa traiasca, altii au fost concediati in 18 martie fara tehnic si fara preaviz spre rusinea angajatorilor care au facut asta fara scrupule, profesionisti care au scazut cerintele…… este ceva fara precedent dar care ma revolta in loc sa ma bucure deoarece este foarte grav pentru industrie.

Acesti oameni vor sa traisca acum dupa care sa plece si asta este ceva ce a dus oricum la alterarea nivelului de profesionalism din Romania in ultimii ani .

Vad bucatari care accepta sa fie soferi , sau oameni cu experienta care sunt dispusi sa o ia de la zero mi se pare strigator la cer , asa ceva nu trebuie sa se mai intample.Horeca are nevoie oricum de profesionistii care sunt mereu ”afara””, daca atunci cand ei s-au intors, chiar si fortati de imprejurari noi , angajatorii in gonim cu salarii mizere si program de 156715 ore pe zi vor pleca si vor sterge Romania din harta GPS , si da totul se va intoarce impotriva angajatorilor seriosi care au nevoie de personal calificat .
Solutii exista : salarii corecte, declarate , contracte de munca , fara negru si gri , program de 8h asa cum e omenesc , eu militez pentru ele de ceva ani insa din pacate multi accepta 16 ore si minim si solicita chiar asa ceva.
M-am lovit in ani pana a forma echipa de oameni care vroiau sa lucreze 2 cu 2 ..stii programul de roboti 16h pe zi ?..am refuzat , am zis ca la noi e de 8 h /5 cu 2 si ce crezi ?nu au stat , au spus ca le ocupam toata saptamana , la fel am intalnit oameni care nu vroiau contract pentru ca aveau popriri sau nu mai stiu ce credite neplatite , nu am acceptat..nu au stat …sunt multe situatii binecunoscute in acest domeniu dar pe care toti aleg sa le ignore .Sper ca poate acum isi vor da seama cat este de important un contract corect ,i-ar fi ajutat pe multi in aceasta perioada si totusi le-ar fi garantat 75% din venituri , nu era mult dar macar era ceva .
Ieri Dl Orban a spus ca statul isi poate asuma „”horeca””deoarece contributia adusa la PIB de aceasta industrie este foarte mica… 😊 normal ca e mica ..in acte , peste 50 % din acest domeniu este inca la negru de la vanzari pana la contracte de munca, real nu este mica , stiu si dansii dar este ceva ce industria si-a asumat , atat angajatii cat si angajatorii care au facut asta de-a lungul anilor , degeaba suntem cativa care nu fac asta , nu reprezentam majoritatea din pacate , mai este de lucrat la mentalitate .

In final, ce sfat oferi antreprenorului care în momentul asta poate se gandeste sa renunte la afacere si ce mesaj transmiti antreprenorului care a desfacut contractele de munca in 18 martie 2020?
Crezi sa viata in Horeca revine la normal dupa trecerea pandemiei ?

AD-Cei ce nu mai au vise , nu mai au nimic 😊

Nu sunt in masura sa sfatuiesc pe nimeni ce sa faca cu afacerea sa sau cum sa isi gestioneze banii , eu stiu doar ca #SEPOATE si alaturi de colegii mei suntem dovada vie ca impreuna putem trece cu fruntea sus prin aceasta criza .I-as recomanda sa insiste pe zona asta de livrari si sa o exploateze la maxim o lunga perioada, sa-si caute parteneri pe piata , chiar si contra cost (comision) si aici ma refer la parteneriatele cu platformele de livrari deoarece este greu sa te poti promova la fel de puternic cum o pot face acestea pentru tine ,da exista niste costuri dar exista si incasari crescute substantial din care sa sustii acele costuri .Deasemenea un site propriu(in cazul in care nu exista deja) cu o categorie de livrari la domiciliu ajuta mult , activitate intensa pe social media : instagram , facebook etc
Este foarte important in aceasta perioada sa fi prezent in viata clientilor tai , pandemia va trece , acestia trebuie sa stie ca tu ai fost acolo mereu si ii astepti cu drag si usile deschise , vei capata admiratia lor si le vei inspira siguranta mai ales cand vor gasii acelasi staff si aceeasi mancare buna .
Si mai este ceva , daca s-a hotarat sa renunte inseamna ca va lasa oamenii in strada, nu angajeaza multa lume in aceasta perioada iar capitalul pe care vrea sa il salveze este facut alaturi de oamenii pe care acum ii va lasa pe drumuri , sa reflecteze la asta atunci cand pune capul pe perna .
Vis a vis de cel care a fortat demisii in 18 martie…e mult de spus dar ma rezum doar la : ”esti o rusine”
Nimic nu va mai fi ca inainte ,asta este clar , oamenilor li s-a schimbat mentalitatea asupra vietii .Din pacate in horeca va fi greu o perioada lunga, cine se gandeste ca vine iunie si gata totul este la fel se inseala amarnic .Vom invata sa traim cu asta si sa ne adaptam timpurilor ce vor venii curand , vom fi mereu in alerta si „”predispusi”mereu la primii care se inchid si ultimii care se deschid , Horeca este puternic lovita in aceste vremuri si din asta vor iesi doar cei care au stabilitate , echilibru , chibzuinta si echipa alaturi , virusul nu trece acum …..este vorba despre o reorganizare mondiala si asta se face in ani .Normalul din Horeca de la noi era oricum unul gresit si poate este mai bine sa nu revina la acel normal , eu sper sa fie o normalitate mai buna pentru toata lumea , important este sa ramanem sanatosi !

Este posibil ca imaginea să conţină: unul sau mai mulţi oameni, ocean, plajă, băutură, cer, în aer liber, apă şi natură

Multumim frumos pentru timpul acordat si iti urez mult succes pe mai departe, sa trecem cu bine de criza asta si sa ne întoarcem la o viata normala cat de curând..
AD-Noi va multumim pentru oportunitate si nu uita #Totulvafibine !

4 comentarii la „Mon Paris Restaurant & Lounge”

  1. Frumos articol. Dar sunt foarte putini angajatori care fac la fel ca și cei de mai sus menționați. Dar din păcate acești putini nu pot sa schimbe mentalitatea celorlalți antreprenori ca ei doresc sa facă bani doar pentru ei iar angajații nu au alte alternative ca dau numai de acesti antreprenori. Dacă sar face niște controale adevărate în domeniul Horeca cu siguranță 75 % dintre unități sar închide în 48 ore. Dar cum încă e la moda șpaga la nivel înalt sincer angajații ce putere mai au? Și multe alte nedreptăți.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *